onsdag 24 april 2013

Så var det dax igen...

Nu blir det ett par dar hemma igen :-(
Jag tycker att min arbets-almanacka ser bra ut nu för tiden; lagom inplanerat, tid avsatt för administration och pauser. Hemma har vi hittat en fungerande arbetsfördelning där barnen är involverade i middagslagning etc och utöver hem å arbete är det yoga och trädgårdsarbete som får ta plats utifrån dagsformen - en hyfsad balans tycker jag!
Jag har ju mått lite bättre ett tag å då kommer ju automatiskt tankarna om att det ska vara stabilare, Men som hon sa på företagshälsovården; eftersom jag inte klarar en förkylning så är det väl inte så konstigt att jag inte klarar den extra belastningen som en flytt innebär... Så nu gäller det att bromsa direkt så jag inte får betala i månader för detta (åtminstone försöka förhindra det).
Så nu sitter jag hemma i sängen med dunkande huvudvärk och försöker acceptera läget. Jag hoppas kunna njuta några timmar i trädgården när temperaturen har stigit lite grann och en långpromenad i maklig takt ska det väl kunna bli också - alltid något :-s
De här vackra snödropparna stod på mitt rum när jag kom till jobbet här om dagen - våren värmer ända in i hjärtat <3
TACK! Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar