söndag 21 april 2013

Vi har flyttat!



med jobbet alltså. Nu är det snart två veckor sen flyttlasset gick till våra fräscha nyrenoverade lokaler. Första dagarna gick allt med förvånansvärd fart och vi tänkte att det här är ju ingen större match ;-) Men, nu är inte bara jag helt slut när vi går hem på eftermiddagarna... Det kommer bli jättebra när allt kommer iordning, men jag börjar inse att det är nog inte om nån vecka utan kanske typ lagom till semestern - allt tar sån tid! Vi springer runt bland hantverkare, möbelleveranser, nya lokaler man inte hittar till, var finns personalkläderna? hur funkar micron? och däribland  patientkontakter så klart. Här om dan när jag ringde för att boka in nya patienter fick jag till slut ursäkta mig med "låter jag förvirrad så är det precis för att jag är det..." kändes inte helt proffsigt, men iallafall ärligt, hm.
Det bästa med flytten är miljön utanför - en fantastisk park och sjö. Med rätt vinkel kan jag sitta vid mitt skrivbord och till och med se stadens slott på andra sidan sjön!


Att det dessutom nu är 7 km väg till jobbet istället för 3, är nog den största förändringen för mig personligen. Tidigare hade jag väl sagt som många säger nu - vilket bra tillfälle till motion. Ja, visst, men... nu fungerar ju inte min kropp på det sättet - 1½ mil cykling om dan är för mycket för mig just nu, åtminstone om jag ska kunna använda kroppen till roligare saker, typ yoga och trädgårdsarbete, och när jag slutar vid tre-tiden vill min kropp bara gå å lägga sig - definitivt inte köra ett träningspass... Synd att jag inte kan cykla dit å ta bussen hem.
Just vetskapen om avståndet har väl varit det som framförallt hindrat mig från att jubla över flytten och av nån anledning har jag inte tyckt att det varit SÅ farligt med de sunkiga gamla lokalerna som andra gnällt över... Å ganska full i skratt blev jag i fredags när en mycket inrednings- och modemedveten patient säger; "även om de gamla lokalerna var slitna, så var de väldigt mycket mysigare och trevligare att komma in där". Ja, smaken är som baken och förhoppningsvis blir även väntrummet här betydligt trevligare om ett tag!

Ni fattar varför det blivit ont om blogginlägg på sistone!
/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar