söndag 8 april 2012

Händelserikt påsklov

Först tre underbara dagar i Köpenhamn på tu man hand med min älskade make, samtidigt som barnen tog tåget till mormor och morfar. På onsdan var alla hemma igen och mina föräldrar också för att timea in våravslutningen för konståkningsklubben - jätte härligt att se alla duktiga åkare, från små stapplande till stora mycket vältränade graciösa åkare.
På torsdan var det först jobbet och på eftermiddan var dottern ute å seglade! En kompis ringde och erbjöd både en båt att låna, seglingssällskap och en mamma i motorbåt som säkerhet - kan det bli bättre?! När vi kom ut för att hämta var det två strålande tjejer som badat ofrivilligt ute på sjön ett par gånger och fortsatte inne vid bryggan när båtarna kommit upp på land - trots att de har torrdräkt såg det väl kallt ut...
Framåt långfredagen började min ork ta slut. Inte alls konstigt för det är jobbigt att följa med i familjens tempo, men jag har verkligen försökt ta det lungt och göra allt i lagom takt - många vilopauser blir det! Så påskafton och påskdagen har jag tillbringat några lugna timmar i trädgården och på sängen drömmandes om våren :-)
Vår frälsares kyrka har ett 90 meter högt torn med trappor på utsidan! Det gav en fantastisk utsikt, men när det blåste 10 m/sek hade jag god nytta av all mental träning - hu, det var på gränsen till vad jag vågade...
En liten tur i Christiania hann vi med också, men vi hade bara kreditkort så det blev inget handlat på "Green light district" ;-)
Vid Norreport låg några härliga saluhallar där det mesta i ätbar väg fanns att hitta, tex. ett fantastikst kaffeställe med vältränade baristor! Å så klart blev det gott kaffe att njuta av.

Nöjda seglingstjejer tar sig ett dopp!

Hoppas ni alla har njutit av påskhelgen och vi har ju en dag kvar!
/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar