söndag 27 oktober 2013

Vilken fantastiskt vecka!

Nu har jag passerat en viktig milsten i mitt liv - jag har hållt min allra första kurs i egen regi och jag är supernöjd med resultatet!!
Att få ihop en grupp med människor från helt olika håll, med generellt lite kunskap om det som komma skall, är en intressant, men inte helt lätt uppgift. Att då känna hur gruppen växer under veckan, processen fortskrider och avslutas med tillförsikt om framtiden - det är en gåva. Kursdeltagarna var verkligen med på spåret, förstod vårt syfte och intention. Kommentarer från utvärderingen; "Det här var en annorlunda kurs - Vi förväntas inte anteckna, trycka in kunskap via huvudet, utan istället hitta svaren i kroppen" "Den här veckans process, där jag jobbar med min egen inre resa, har gett mersmak som jag tar med hem för att jobba vidare med." "TACK för att du visat mig hur man kan träna kroppskännedom i Aktivitet. Det har hjälp mig att förstå och kunna omsätta till mig själv och mitt arbete."
Samtidigt har det gett mer kunskaper om mig själv och min nuvarande kapacitet. Hur jag behöver lägga upp mitt arbete och mitt sätt att ta pauser för att verkligen hålla en hel vecka. Nu har jag bara haft halva ansvaret och det har varit klart avgörande, stödet från min kollega har varit helt suveränt och hon har tagit ansvar för allt övergripande! Onsdagen var tuff (OM allt bara hade varit utifrån MINA behov hade jag varit ledig då...) men trots huvudvärk och uttröttning klarade jag hitta en bra nivå, ta ansvar för mina bitar och dra mig undan för så mycket vila som möjligt däremellan. Det var en seger att vakna på torsdag morgon och känna mig utvilad och redo för ytterligare en dag istället för ökad trötthet.

Tänk så häftigt att vi ska få göra om samma kurs två gånger till inom närmsta månaderna!!

Sedan har helgen fortsatt med nya upplevelser; Igår utökade vi familjen med två vackra undulater! Det ska bli såå spännande att införliva dem i vår familj och vardag. De har inte ens fått namn än - den blåa och den gröna ska väl blir något betydligt roligare...


Och nu gäller det att jag snabbt blir färdig med mitt inlägg för nätet är tingat av fem killar i 12-13 års åldern som börjar höstlovet med dataspel och ska snart köra turnering med närmare 300 andra lag, de stannar väl ett dygn eller så. Detta kompletterat med två 17-åringar så är huset fullt! Kvällens pizzabak blir nog spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar