tisdag 30 juli 2013

Stockholm - here we come!

Semestern som vi har pratat om så många år börjar nu!
Sedan vi flyttade från huvudstaden för så där 11 år sen har vi längtat tillbaka, men bara som turister ;-) Att få njuta av allt det som bara finns här och inte i mindre städer ute i landet, men slippa vardagsstressen där man ska knö med alla andra bara för att komma till å från jobbet... Det är alltid kul att hälsa på släkten, men något helt annat att vara riktiga turister och bo mitt inne i smeten. Så redan på väg hit har den där speciella känslan infunnit sig, liksom pirret i magen och suget efter ... ja, jag vet inte riktigt, men något speciellt är det...

Staden tar emot oss på pampigaste sätt; Vaktparaden spelar för oss redan på väg mot hotellet. Hotellet är magnifikt och ligger så centralt det nästan går, svampen är precis utanför fönstret. Men oj så sanslöst mycket sinnesintryck som bara väller över en! Jag behöver öronproppar bara för att gå ut på gatan!! Hur tusan värjer jag mig för allt?? Det här blir ett riktigt eldprov!
Lunchbuffé på Pizza Hut och middag på Taco bar - inte precis nyttigaste ställena, men ändå, imorgon blir det lyxmiddag istället. Däremellan glider familjen ut på shopping å jag inviger hotellsängen.
 Hotelläget valdes ju inte av slumpen så det kommer förhoppningsvis bli enkelt att komma hit å pusta mellan alla intryck. Jag får verkligen anstränga mig för att hålla bort allt så mycket det nånsin går istället för att kolla in allt som finns runt omkring. Det kommer nog bli några lugna promenader på Djurgården, kanske nåt koloniområde eller vacker park för min del, vi får se hur vi hittar en bra balans så alla blir nöjda. Skansen, där kan även jag njuta, men Gröna Lund... det blir det inte för mig... Vad som händer imorgon får vi se, men  jag hoppas på en riktigt skön dag - det är vår 20-åriga bröllopsdag!! inte illa va?!

Den här semestern blir sommarens eldprov!

Förresten, nu har även vi fått regn! en hel del...

1 kommentar:

  1. Grattis på 20-årsdagen!!! Härligt med storstadssemester, vilken dag tänkte ni komma till Skansen? Jag jobbar 12.30 till 20 både ons, tors och fredag men det passar såklart bäst om ni kommer i samband med min rast så jag kan hinna med att guida er lite i alla fall! Jag har rast mellan ca 15.30 till 16 så om ni kommer ca kl 15 till Klapp och kram så kan vi börja där och sedan när jag har rast kan jag visa runt lit på övriga akvariet och så kan vi avsluta på Lemur där jag börjar kl 16. Om det inte funkar så kan jag komma in lite tidigare och att jag visar er runt innan jag börjar i Klapp och kram kl 12.30. Ska bli kul att ses! Kram

    SvaraRadera