lördag 1 juni 2013

Att njuta av det som är

...en helt vanlig fredag.
Igår var en helt fantastisk dag! Solen sken från en klarblå himmel redan före kl 6, då jag klev upp för att börja dagen med Yoga! Att ha möjligheten att börja en dag med ledd meditation och skön yoga i en å en halvtimma för att sedan komma hem och njuta av en god fika i solen på altanen - kan det börja bättre?
Kroppen var sugen på mer rörelse, samtidigt som jag är rädd att släppa loss den känslan - jag har ingen lust att bli liggandes under helgen bara för att jag njutit av en springtur...
Så efter en stunds "arbete" (försöker göra någon timma eller två om dan vid datorn eller något annat arbetsliknande) satte jag på mig jympadojjorna för en promenad-jogging. Jag tog med den sköna meditativa känslan på favoritrundan ner genom bokskogen till sjön.
Väl där såg vattnet så himla inbjudande ut, var bara tvungen att doppa tårna. Å kan ni tänka er - det var hur skönt som helst! Jag till å med tänkte tanken att det skulle vara möjligt med ett dopp och ni som känner mig inser att det vill inte säga lite det :-)


Resten av dagen till bringades i trädgården, på altanen eller strosandes runt bland blommorna! Vissa dagar är det inte så dumt att vara sjukskriven ;-) Inget ont som inte har något gott med sig!

Hoppas ni också njuter av sommaren när den visar sig!
Kram Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar