tisdag 26 februari 2013

Skidsemester = hjärnvila!

Även skidsemester går att avnjuta på annorlunda sätt :-) Förr ville jag helst åka från liftarna öppnade tills de stängde (även om jag aldrig var där när de öppnade) och sen på kvällen en längdskidtur. På senare år har jag ju inte haft den kondisen, men iallafall. Nu har jag insett att det också går att njuta av några åk på förmiddan, en skön lunch och nån timmas vila och sen några åk till innan bastu och kvällens middag.
När dagens svåraste beslut handlar om "Ska vi ta den röda eller svarta pisten?" eller "Ska vi ta nästa åk före eller efter kaffestugan?" ja, då blir det tydligt att hjärnan får all chans att vila!



En liten anekdot under veckan då sonen såg till att bespara sin mamma extra stress;
Medan jag är ute i skogen och åker längdskidor åker övriga gänget slalom, leker lite i backen, på en skida, baklänges osv. När de kommer ner saknas en! Sonen ringer pappa och berättar att han fastnat i lössnön i utkanten av backen. De tar sig upp igen, letar, men hittar honom inte... de ringer igen och han skriker "Hjälp, hjälp..." De letar vidare, hjälp tillkallas och till slut ringer det i mobilen igen " Han är hitta..." å så plötsligt bröts telefonkontakten... det visade sig att kompisen som hittade honom också föll på näsan ner i lössnön, telefonen la av och de fick kämpa tillsammans för att komma upp.
När jag väl får reda på det hela har det redan blivit ett äventyr med positiv utgång - Tack för att han besparade mig det adrenalinpåslaget ;-)


Tack allihopa för en underbart skön vecka!
Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar