lördag 8 september 2012

Yoga å shopping!

Den här veckan har varit riktigt bra!

I tisdags var jag delaktig i en ny start av Smärthanteringskurs - alltså det som varit en stor del av mitt jobb innan jag blev sjuk, men till skillnad mot då har jag varken föreläsningar eller kursansvar, bara de delar som jag tycker kräver minst av mig ;-) Alltså Basal Kroppskännedom, Ergonomi och det som förenar dessa ämnen Basal Kroppskännedom i Aktivitet!Efter första dagens BK-pass kändes det snarare som igår, än 1½ år sedan sist jag gjorde detta. Men det häftigaste var känslan efteråt  - jag hade inte gjort av med all energi utan hade snarare energi kvar!!  Jag orkade tom. sonens klassmöte på kvällen - wow!
Jag har verkligen tänkt på att hushålla med min energi och försöka avgränsa - inte alltid kul, men verksamt ;-)

Idag har varit ytterligare en suverän dag - först två timmar svettig, skön, dynamisk virda yoga och därefter en tur med dottern på stan. Hon har länge frågat om detta, men jag har inte orkat - det var månader sedan jag var på stan mer än ett enstaka, avgränsat ärende. Så idag fanns både lusten och tillräcklig energi! Vi började med en riktig mysfika och innan jag sa stopp hade vi både handlat gardiner, lykta, klänning, bhar, sjal å datafodral. Det var riktigt kul!
Men en av få fördelar med sjukskrivning är att shopping-budgeten automatiskt blir ganska liten, det är ju så sällan jag orkar med det här ;-))


Å imorgon är det KM i segling - får se om jag orkar vara med på ett hörn eller om jag stannar i land...
/Pernilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar