tisdag 13 december 2011

Duktigheten - den svåra

Plötsligt ångrar jag kraftigt att jag startat bloggen. Känner hur kraven på mig växer. Måste ju göra det riktigt bra, läsvärt för andra, tillräckligt ofta nya inlägg osv. När känslan sjunkit ner och jag inser vad jag tänker förstår jag att det är mina gamla vanliga krav på prestation som dyker upp – att alltid göra allting så himla bra! Så denna blogg är också en träning för mig, att göra den ”good enough”, men jag är inte så bra på det ;-) vet inte riktigt vad det betyder, så jag har en del att lära. Och att veta att det ständigt finns nya saker att lära sig och ingenting är bestående, det ger ju förtröstan.



Kram på er!

/Pernilla

2 kommentarer:

  1. Vänta lite nu, jag slog upp följande på wikipedia "En blogg (avkortning av webblogg; av engelskans blog, kortform av weblog från de engelska orden ’web’ och ’log’), webbjournal eller webbdagbok är en webbplats som innehåller periodiskt publicerade inlägg och/eller dagboksanteckningar på en webbsida där inläggen är ordnade så att de senaste inläggen oftast är högst upp."

    Reflektera särskilt över "eller dagboksanteckningar" - det står inget om krav på läsvärdhet, att det skall vara ofta eller bra.

    Skriv när det känns rätt för dig, inte för andra. Precis så ofta och så sällan som andan faller på.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Peter! Den här kommentaren har verkligen hjälp mig att släppa på duktigheten (åtminstone den här veckan :-) Just nu känns det bara kul och meningsfullt att skriva en blogg. Ser fram mot fler kommentarer efterhand.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera